advertisemant

Sunday, September 4, 2011

Kos Hospital Untuk Lelaki Gemuk Meningkat (6 Gambar)

fat man need more money!!!
several days nih aku asyik borak pasal berat badan je dengan kawan2 aku. malu jadi orang besar. nih aku bace paper the sun ade cerita pasal orang gemuk dan rawatan nye.

National Health Service dekat UK mengeluarkan kenyataan bahawa orang gemuk di sana menyebabkan mereka terpaksa mengeluarkan 25 million pound dalam tempoh lima tahun untuk cover orang2 gemok nih. gila kan?? 25mil ni termasuk la mereka upgrade semua peralatan seperti van, katil, tandas dan alat penimbang. yesss alat penimbang pon kene tukar. kalau pakai yang normal punya habis hancur musnah nanti. 


kalau dekat malaysia pulak kos bertambah dalam service helath kita pula bila kemalangan berlaku. van ambulans yang di pandu laju selalu nya akan accidents sebab mistake from others driver ataupun faktor jalan raya kita yang memang low quality. macam last week kejadian accident dekat bukit rokan, dekat sangat dengan kampung aku. van yang bawak anak makcik orang jelai terlibat kemalangan due to road factor. jalan berpasir van lost control. bukan nak repair van tu tapi ganti baru terus, memang membazir asyik tukar van.


berbalik pada NHS tadi. menurut mereka kos penambahbaikkan van sahaja mencecah 12.8mil. fuh gila betol. jom tengok total gambar yang aku curi dari paper the sun uk nih.


12.8 million untuk upgrade van






1.87 million untuk harga 3 van dan 141 stretcher besar


3.1 million untuk menambah kekuatan katil. fuhh





140k untuk upgrade 7 katil operation sahaja

75k untuk upgrade mangkuk jamban

3000 untuk untuk alat penimbang yang boleh tampung berat melebihi  78st

fyi semua duit2 nih dalam nilai pound tau. so kalau convert dalam RM memang berjuta-juta lah. giler kan??fat person(termasuk lah aku) nih menyusahkan orang jugak kan. tu yang aku nak try kempiskan perut. tapi macam susah kan. so yang kurus2 tu jangan lah bising2 nak jadi gemuk sebab gemuk nih takde advantage pon. awek pon susah nak dapat(lucky me ade orang minat :)).

sumber the sun uk

ayuh semua join kampen aku kuruskan badan

No comments:

Post a Comment